Ako postoji nešto oko čega se većina slaže, to je činjenica da je hrana jedan od ključnih faktora prilikom biranja odredišta za putovanje. Prema Booking.com-ovim podacima od više od 50.000 svjetskih putnika, 61% putnika kaže da bira odredište prema izvrsnoj hrani ili piću. Ne može se poreći važnost gastronomskog turizma jer više od trećine (34%) svjetskih putnika, što se povećava na 40% među milenijskom generacijom, planira u 2018. godini otići na putovanje vezano uz gastronomiju. Samo 15% putnika iz Hrvatske planira gastronomsko putovanje u ovoj godini.
Više od pola putnika iz Hrvatske (51%) kaže da bira odredište zbog izvrsne hrane ili pića.Gotovo pola (49%) svjetskih putnika i dalje želi biti još pustolovnija što se tiče vrste hrane na putovanjima, što se povećava na čak 60% među milenijskom generacijom. Jedan je način za to isprobavanje lokalnih specijaliteta na putovanju. Zapravo, gotovo dvije trećine (64%) svjetskih putnika želi u 2018. godini isprobati više lokalnih specijaliteta. Za Hrvatsku su rezultati malo drugačiji pa samo 35% putnika iz Hrvatske želi više pustolovine pri odabiru hrane na putovanjima, a 63% želi u ovoj godini isprobati više lokalnih delicija.
Booking.com, vodeća svjetska tvrtka u povezivanju putnika s najširim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, otkriva najpopularnija svjetska odredišta za otkrivanje lokalne gastronomije, prema milijunima recenzija Booking.com-ovih putnika.
Lokalni specijaliteti: mjesta koja trebate posjetiti
Neka od najboljih mjesta na kojima možete kušati jela domaće kuhinje nalaze se u jugoistočnoj Aziji, uz regionalne specijalitete kao što su dim sum, rezanci i pho. Možda onda i nije slučajnost da ljubitelji hrane koji žele kušati različite specijalitete također dolaze iz tog područja – 57% Azijata navodi kako traže nove specijalitete koje bi kušali ove godine.
Top destinacije za kušanje lokalne hrane |
Ipoh, Malezija |
Kaohsiung, Tajvan |
Nagoya, Japan |
Johor Bahru, Malezija |
João Pessoa, Brazil |
Ho Chi Minh, Vijetnam |
Sarajevo, Bosna i Hercegovina |
Colmar, Francuska |
Lima, Peru |
Catania, Italija |
Beograd, Srbija |
Tržnice s uličnom hranom
Više od pola putnika iz Hrvatske (54%) ove će godine vjerojatno potražiti tržnice na kojima se nudi lokalna ulična hrana, a to je i odlična lokacija na kojoj se hrana može kušati. Više od polovice globalnih putnika (54%) želi doživjeti jedinstveno gastronomsko iskustvo na svom putovanju, a pokretni restorani savršen su način da ta želja ostvari. Milijuni recenzija na Booking.com-u, koje ostavljaju putnici, otkrivaju top destinacije za ostvarivanje tih jedinstvenih gastronomskih iskustava:
Top destinacije za uličnu hranu |
Top destinacije za pokretne restorane |
Jeonju, Južna Koreja |
Portland, SAD |
Hsinchu, Tajvan |
Sao Paulo, Brazil |
Marrakech, Maroko |
Seoul, Južna Koreja |
New York City, SAD |
Bangkok, Tajland |
Mexico City, Meksiko |
Istanbul, Turska |
Fotografije tako realistične da biste ih mogli pojesti
Društveni mediji prepuni su fotografija koje prikazuju putovanja i pustolovine foodieja. Prekrasna, živopisna i neobična hrana odličan je način da popunite sadržaj na svojim društvenim mrežama i prilika da s drugima podijelite lokalnu hranu koju ste otkrili. Petina putnika iz Hrvatske (20%) ove godine planira snimiti više fotografija hrane. Ta je želja najpopularnija među azijskim putnicima koji dolaze iz Kine (65%), Indije (57%), Tajlanda (53%), Indonezije (50%) i Hong Konga (48%).
Pepijn Rijvers, Viši potpredsjednik i Direktor odjela za marketing Booking.com-a komentira: „Hrana igra iznimno važnu ulogu pri odabiru odredišta za putovanje, a u konačnici bitno utječe na cjelokupni doživljaj. Kušanje lokalne i ulične hrane izvrstan je način za putnike da upoznaju lokalnu kulturu, postanu dio lokalne zajednice i isprobaju nešto novo i drugačije. Naše preporuke na temelju stvarnih recenzija gostiju mogu vam pomoći da lakše pronađete najbolja mjesta i nova mjesta u kojima možete otkriti nove okuse iz svih dijelova svijeta!
Ovo neovisno istraživanje proveo je Booking.com na uzorku odraslih ispitanika koji su bili na putovanju u prošlih 12 mjeseci/planiraju ići na putovanje u sljedećih 12 mjeseci. Ukupno je sudjelovalo 18.509 ispitanika (više od 1000 iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Brazila, Kine, Njemačke, Italije, Španjolske, Francuske, Indije, Singapura i Rusije te po više od 500 iz Australije, Argentine, Belgije, Kanade, Danske, Hong Konga, Hrvatske, Indonezije, Japana, Meksika, Nizozemske, Novog Zelanda, Švedske, Tajlanda i Tajvana). Sudionici su ispunili online anketu u kolovozu 2017. godine.