Lokalni specijaliteti ključ su za nezaboravnu foodie pustolovinu

The Banjaran Hotsprings večera

Lokalni specijaliteti ključ su za nezaboravnu foodie pustolovinu

Ako postoji nešto oko čega se većina slaže, to je činjenica da je hrana jedan od ključnih faktora prilikom biranja odredišta za putovanje. Prema Booking.com-ovim podacima od više od 50.000 svjetskih putnika, 61% putnika kaže da bira odredište prema izvrsnoj hrani ili piću. Ne može se poreći važnost gastronomskog turizma jer više od trećine (34%) svjetskih putnika, što se povećava na 40% među milenijskom generacijom, planira u 2018. godini otići na putovanje vezano uz gastronomiju. Samo 15% putnika iz Hrvatske planira gastronomsko putovanje u ovoj godini.

Više od pola putnika iz Hrvatske (51%) kaže da bira odredište zbog izvrsne hrane ili pića.Gotovo pola (49%) svjetskih putnika i dalje želi biti još pustolovnija što se tiče vrste hrane na putovanjima, što se povećava na čak 60% među milenijskom generacijom. Jedan je način za to isprobavanje lokalnih specijaliteta na putovanju. Zapravo, gotovo dvije trećine (64%) svjetskih putnika želi u 2018. godini isprobati više lokalnih specijaliteta. Za Hrvatsku su rezultati malo drugačiji pa samo 35% putnika iz Hrvatske želi više pustolovine pri odabiru hrane na putovanjima, a 63% želi u ovoj godini isprobati više lokalnih delicija.

Booking.com, vodeća svjetska tvrtka u povezivanju putnika s najširim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, otkriva najpopularnija svjetska odredišta za otkrivanje lokalne gastronomije, prema milijunima recenzija Booking.com-ovih putnika.

Lokalni specijaliteti: mjesta koja trebate posjetiti

Neka od najboljih mjesta na kojima možete kušati jela domaće kuhinje nalaze se u jugoistočnoj Aziji, uz regionalne specijalitete kao što su dim sum, rezanci i pho. Možda onda i nije slučajnost da ljubitelji hrane koji žele kušati različite specijalitete također dolaze iz tog područja – 57% Azijata navodi kako traže nove specijalitete koje bi kušali ove godine.

Top destinacije za kušanje lokalne hrane

Ipoh, Malezija

Kaohsiung, Tajvan

Nagoya, Japan

Johor Bahru, Malezija

João Pessoa, Brazil

Ho Chi Minh, Vijetnam

Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Colmar, Francuska

Lima, Peru

Catania, Italija

Beograd, Srbija

Tržnice s uličnom hranom

Više od pola putnika iz Hrvatske (54%) ove će godine vjerojatno potražiti tržnice na kojima se nudi lokalna ulična hrana, a to je i odlična lokacija na kojoj se hrana može kušati. Više od polovice globalnih putnika (54%) želi doživjeti jedinstveno gastronomsko iskustvo na svom putovanju, a pokretni restorani savršen su način da ta želja ostvari. Milijuni recenzija na Booking.com-u, koje ostavljaju putnici, otkrivaju top destinacije za ostvarivanje tih jedinstvenih gastronomskih iskustava:

Top destinacije za uličnu hranu

Top destinacije za pokretne restorane

Jeonju, Južna Koreja

Portland, SAD

Hsinchu, Tajvan

Sao Paulo, Brazil

Marrakech, Maroko

Seoul, Južna Koreja

New York City, SAD

Bangkok, Tajland

Mexico City, Meksiko

Istanbul, Turska

Fotografije tako realistične da biste ih mogli pojesti

Društveni mediji prepuni su fotografija koje prikazuju putovanja i pustolovine foodieja. Prekrasna, živopisna i neobična hrana odličan je način da popunite sadržaj na svojim društvenim mrežama i prilika da s drugima podijelite lokalnu hranu koju ste otkrili. Petina putnika iz Hrvatske (20%) ove godine planira snimiti više fotografija hrane. Ta je želja najpopularnija među azijskim putnicima koji dolaze iz Kine (65%), Indije (57%), Tajlanda (53%), Indonezije (50%) i Hong Konga (48%).

Pepijn Rijvers, Viši potpredsjednik i Direktor odjela za marketing Booking.com-a komentira: „Hrana igra iznimno važnu ulogu pri odabiru odredišta za putovanje, a u konačnici bitno utječe na cjelokupni doživljaj. Kušanje lokalne i ulične hrane izvrstan je način za putnike da upoznaju lokalnu kulturu, postanu dio lokalne zajednice i isprobaju nešto novo i drugačije. Naše preporuke na temelju stvarnih recenzija gostiju mogu vam pomoći da lakše pronađete najbolja mjesta i nova mjesta u kojima možete otkriti nove okuse iz svih dijelova svijeta!

Ovo neovisno istraživanje proveo je Booking.com na uzorku odraslih ispitanika koji su bili na putovanju u prošlih 12 mjeseci/planiraju ići na putovanje u sljedećih 12 mjeseci. Ukupno je sudjelovalo 18.509 ispitanika (više od 1000 iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Brazila, Kine, Njemačke, Italije, Španjolske, Francuske, Indije, Singapura i Rusije te po više od 500 iz Australije, Argentine, Belgije, Kanade, Danske, Hong Konga, Hrvatske, Indonezije, Japana, Meksika, Nizozemske, Novog Zelanda, Švedske, Tajlanda i Tajvana). Sudionici su ispunili online anketu u kolovozu 2017. godine.

Srijeda, 06.06.2018.