Otprije se ponavlja da je produktivnost na višoj razini, zaposlenici imaju manje troškove jer ne moraju putovati na posao i trošiti novac dok su tamo. Uz sve to, štedi se i vrijeme potrebno za putovanje. Ali...
Pandemija koronavirusa dovela je do situacije u kojoj su zaposlenici morali raditi na daljinu i tako nešto kod mnogih se kompanija zadržalo u kompletnom ili hibridnom obliku, no iako se na prvu čini kao sjajna stvar, ima svojih mana.
Otprije se ponavlja da je produktivnost na višoj razini, zaposlenici imaju manje troškove jer ne moraju putovati na posao i trošiti novac dok su tamo. Uz sve to, štedi se i vrijeme potrebno za putovanje. Ali...
Neometano radno vrijeme se smanjilo, kao i mogućnosti mentoriranja, radi se više jer nadređeni ne poštuju privatno vrijeme zaposlenih kao dok su bili fizički na radnim mjestima. A tu su i drugi problemi kao usamljenost, depresija, tjeskoba i druge mentalne tegobe, izraženije kod zaposlenih na daljinu, što je posljedica izoliranosti, odnosno, istinskog fizičkog konakta.
Iako točan odgovor o tome koji model rada je bolji, tko je pogriješio i što treba ispraviti da bi se postigao uspjeh ne postoji, postoje "mjerne jedinice" koje pomažu u pristupu pojedincu ili kompletnim timovima.
Ono što se zna jest da dugoročno rad na daljinu utječe negativno na one koji ne vole raditi udaljeni od tima, na ekstroverte, na one koji se ne snalaze s tehnologijom, kao i one koji tek počinju raditi pa im nema tko pokazati kako stvari uistinu funkcioniraju. Istovremeno, pobjednici su introverti, oni koji vole svoj mir i koji se bolje snalaze kad sami stvore okolinu oko sebe.
Dakle, kao logično rješenje nameće se hibridni model rada, kojim bi se zadovoljile obje strane i vjerojatno bi svi bili na dobitku. Ali, to je sve u teoriji, tako nešto također bi trebalo konkretnije istražiti. I to na više od dvije kompanije na dva kontinenta. Ili, još bolje, svaka bi organizacija slična istraživanja morala provesti sama pa učiniti ono što je za nju najbolje u poslovnom smislu.
Preuzeto sa ictbusiness.info