Dizajneri iz studija O+A, zajedno sa zaposlenicima popularne internetske društvene mreže, osmislili su izgled njezine aktualne središnjice u Palo Altu. (vidi dolje galeriju)
Mark Zuckerberg sigurno nije ni sanjao da će internetska društvena mreža koju je osnovao 2004. godine, s ciljem da studenti sveučilišta na Harvardu (koje je i sam pohađao) mogu brže i jednostavnije komunicirati, postati web stranica koju svakodnevno posjećuju milijuni i milijuni ljudi diljem svijeta.
Danas je gotovo nezamislivo da nisi na “fejsu”, a i oni malobrojni koji se i dalje, uglavnom iz principa odbijanja virtualnog druženja, odupiru registrirati, moraju priznati da je fejsbukmanija poprimila takve razmjere da čak informacije koje tamo kolaju postaju redoviti novinarski izvor.
No, jeste li se ikada, dok ste bezbrižno stavljali video omiljene grupe na svoj “wall”, komentirali sliku s ljetovanja najbolje prijateljice ili, pak, upisivali “što vam je na umu”, zapitali kako izgledaju uredi zaposlenika Facebooka? Koji stil prevladava, koje boje? Kakva je atmosfera?
Provedena anketa
Nedavno su zaposlenici Facebooka spakirali svoje stvari i iz stare se baze preselili se u novu zgradu koja pojednostavljuje interakciju i povezanost, što na kraju krajeva i odražava misiju ove tvrtke koja služi društvenom povezivanju.
Tako je nekadašnji laboratorij high-tech proizvođača Agilent Technologies, građevina površine oko 14.000 četvornih metara sada radno mjesto za više od 700 zaposlenika koji su nekada bili raspršeni na deset različitih lokacija po centru Palo Alta (Kalifornija).
Dizajn središnjice ovisio je o informacijama koje su prikupljene od samih zaposlenika, što je u skladu s filozofijom tvrtke da je mišljenje svakog zaposlenika jednako važno. Dizajneri iz studija O+A stoga su pitali zaposlenike kakva žele da im bude nova središnjica.
Upotrijebili su stranice Facebooka da bi na razini cijele kompanije proveli anketu o dizajnu, a na njih su postavili fotografije zgrade tijekom i nakon gradnje kako bi svi bili informirani. Savjetodavni odbor sastavljen od zaposlenika iz svakog odjela surađivao je s dizajnerskim timom na dizajnu, od planiranja prostora do završnih radova i koordinacije preseljenja.
Različiti elementi
Budući da će u novoj zgradi raditi zaposlenici koji dolaze s različitih lokacija, kompanija je htjela zadržati identitet svakog odjela. Dizajn je nadahnut raznovrsnošću korisnika Facebooka kao i samih zaposlenika. Ujedinjuje naoko različite elemente. U tom otvorenom prostoru bez pregrada pomoću boje i unutarnjeg rasporeda stvoreni su različiti odjeli.
Direktori su smješteni u središnjem dijelu i dostupni su svim zaposlenicima. Zaposlenici se mogu susretati u velikom predvorju. Gurmanska jela su im u svako doba dostupna u velikoj kuhinji i restoranu, a piće i laganiji obroci mogu se naći u mini kuhinjama kojih ima po cijeloj središnjici.
Nadalje, zaposlenici su poželjeli da središnjica bude sagrađena u skladu s ekološkim propisima, pa je ova zgrada ujedno i prvi komercijalni projekt dovršen u skladu s uredbom o ekološki sagrađenim zgradama iz 2008.
Iskorištene su postojeće arhitektonske značajke: upotrijebljena je drvena građa iz starog laboratorija, a neke industrijske komponente su prenamijenjene za postindustrijsku upotrebu. Druge održive karakteristike su tepih izrađen od recikliranog materijala i štedljiva rasvjeta.
Dizajnerski cilj bio je zadržati povijest i izgled zgrade i stvoriti zabavnu dinamiku koja je u skladu s mladim osobljem kompanije. Mnogi prostori i zidovi nisu potpuno dovršeni: zaposlenike se potiče da pišu po njima, da dodaju slike i fotografije i da po potrebi premještaju namještaj. Na taj način zgrada se neprestano razvija.
Efekt valova
Oliver DiCicco, kipar iz San Francisca, upotrijebio je žarkonarančastu industrijsku dizalicu koju su ostavili prijašnji vlasnici pa ona sada služi kao potporanj za stol koji se po potrebi može pomicati.
Odražavajući industrijsku estetiku zgrade, baldahin od pusta prostire se duž jednog zida i prelazi na strop te tako definira središnji prostor za sastanke koji može služiti i kao improvizirania predavaonica. Baldahin je montiran na šipke različite dužine da bi se postigao efekt valova. Apsorbira zvukove i mjestimice kroz njega prodire stropna rasvjeta.
Vani je i košarkaški teren, a unutra stol za ping-pong pa svi imaju priliku za rekreaciju. A nije rijedak prizor ni zaposlenik koji se kroz zgradu vozi na skateboardu.
Tko ne bi poželio raditi u takvom okruženju, imati priliku cijeli dan surfati po Facebooku i još za to biti plaćen?
Iva Novak, jutarnji.hr