Otkazi su grozna stvar i rijetkima je lako davati ih, ali ponekad su potrebni kako bi tvrtka opstala i u takvim trenucima zaposlenik je spreman na mnoge iracionalne poteze jer želi naštetiti bivšem poslodavcu, piše internetski portal ictbusiness.info.
Stoga je bitno onemogućiti bivšem zaposleniku ono osnovno - pristup sustavu tvrtke. Zvuči logično, ali mnoge tvrtke se ne sjete to učiniti ili jednostavno ne znaju zaštiti se na adekvatan način. Information Security u svom je istraživanju otkrio da 13 posto bivših zaposlenika i dalje ima pristup sustavu svoje bivše tvrtke, a to je podloga za industrijsku špijunažu ili za nanošenje štete kao osvete.
Najjednostavniji način jest promijeniti lozinke sustava, ako već nemate sustav koji omogućava pristup isključivo unutar same tvrtke. Naravno, lozinke nisu dovoljne jer u IT sektoru zaposlenici ipak znaju podosta trikova.
Stoga su potrebne lozinke na najmanje dvije razine, ali i programi za praćenje aktivnosti zaposlenika, kako bi se u svakom trenutku znalo tko je, kada i otkuda pristupio sustavu. Time se sigurnost značajno povećava, a nije sve skupa previše komplicirano. Programi koji su najbolji za ovakav način zaštite svakako su LastPass Enterprise, RoboForm i Thycotic Secret Server.
Naravno, kako bi sve to funkcionirali na pravi način potrebna je osoba koja bi se bavila zaštitom ove vrste, administrator koji će kontrolirati sustav u svakom trenutku i brinuti da nitko “sa strane” ne bi pokušao pristupiti.
Možda sve ovo zvuči pomalo okrutno ili hladno kad se kao primjer koriste masovni otkazi, ali moguće je i da se netko infiltrira u konkurentsku tvrtku, otkrije sustave zaštite, vidi kako sve funkcionira, povuče se i potom barata podacima jer ima i dalje pristup tvrtki. Dakle, osim svih potrebnih načina zaštite od prijetnji na internetu, treba paziti i na one “fizičke” prirode.
Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr