Čini se da su se procjene o tome tko će profitirati u recesiji ostvarile. Financijski rezultati proizvođača legendarnog viskija «Jack Daniels» i votke «Finlandia» premašili su sva očekivanja.
Brown-Forman Corporation je izvjestio kako su neto prihodi od prodaje u fiskalnom periodu od travnja do kraja listopada porasli 6% u odnosu na prethodnih pola godine te su iznosili 1.7 milijardi dolara. Kako navodi portal Yahoo najviše je porasla prodaja votke «Finlandia» i skupog viskija iz porodice «Jack Daniels» pod nazivom «Gentleman Jack ». Odlično se prodavalo i omiljeno piće Britney Spears, Jack Daniels i Cola, koje bilježi dvoznamenkasti rast. Najslabiji rast zabilježio je jedino viski «Southern Comfort», inače omiljeno piće slavne pjevačice Janis Joplin. Čini se da su se alkoholu u većoj mjeri odali na svim tržištima osim u Njemačkoj, Velikoj Britaniji i Španjolskoj, gdje je zabilježen pad prihoda.
Recesija je izgleda učinila svoje i bez prevelikih marketinških ulaganja, koja se, prema navodima same tvrtke nisu znatnije povećavala u odnosu na prošlo fiskalno polugodište. Izvršni direktor Paul Varga može samo zadovoljno trljati ruke. Čini se kako je njegova odluka da marketinške aktivnosti preseli sa kafića i restorana na trgovačke lance bila jedna od najmudrijih poslovnih odluka u recesijskoj 2008 godini. Milijuni nezaposlenih Amerikanaca svoju depresiju liječe čašom alkohola više i to u okrilju svojeg doma, što je za ovu tvrtku urodilo milijunskim profitima. No, ne piju samo nezaposleni Amerikanci, nego i oni iz vrhuške korporativnih financijskih redova, jer je uz «Dewar’s» star barem 12 godina, «Gentleman Jack» jedno od popularnih pića visokog menadžmenta.
Zaista, kada nekome smrkne drugome svane!
mr.sc. Ratka Jurković, www.svanconsulting.com