S malo novaca do uspjeha - Gerila marketing

Zaboravite prošlost dok kreirate budućnost. Imajte povjerenja u svoj marketing. Uživite se u ulogu svojih potrošača. Vi ste gerila! Odgovarate sami sebi. Vi stvarate pravila i kršite ih. Zadivljeni ste, osobiti, iznenađujući, nepredvidljivi, briljantni i brzi. Iskoristite to!

Cilj gerila marketinga je izazvati pozornost putem inovativnih, originalnih, zabavnih i neuobičajenih akcija korištenjem najmanjih sredstava. Jednostavnije: izazvati najveću pozornost ciljane skupine s niskim budžetom.Gerila marketing, u usporedbi s konvencionalnim marketingom, je za male tvrtke, nove tvrtke i pojedince, koji znaju koristiti marketing znanja i brzinu, a sve to uz niske cijene. Cilj gerila marketinga je izazvati pozornost putem inovativnih, originalnih, zabavnih i neuobičajenih akcija korištenjem najmanjih sredstava. Jednostavnije: izazvati najveću pozornost ciljane skupine s niskim budžetom. Opasnost od gerila marketinga je da ćete jednoga dana prestati biti mali, no i to je prednost, jer ćete biti toliko iskusni da ćete moći podučavati druge.
Gerila se bavi općim pristupom, a ne usko specijaliziranim. Gerila zna da mora misliti «unatrag». Ona započinje sa zamišljenim stajalištem kupca u trenutku kad donosi odluke o kupnji. Razmišljanje «unatrag» dovodi vas do potreba i odluka odlučujućih za poticaje.

Sada već svi uočavaju da su TV, radio, novine i slične propagande sastavni dio naših života, tako da na neki način predstavljaju «pozadinski šum» na koji više nitko ne obraća pažnju. Budite napredni i pronađite nove gerila-taktike kako bi privukli pažnju. Ako imate vrlo mali ili skromni iznos namijenjen marketingu, primijenite radikalno drugačiji pristup i upravljajte marketinškim funkcijama velikim idejama i gerilskim taktikama. Gerilci uživaju u promjenama jer znaju da njihovi konkurenti imaju malo vremena da bi uhvatili korak s promjenama.

Koje su vaše prednosti?
Vaša veličina je prednost. Ako ste mala tvrtka, novo poduzeće, ili samo pojedinac, možete u potpunosti koristiti taktiku marketing gerile. Imate mogućnost da budete brzi, da uštedite vrijeme, da iskoristite svu širinu marketinških oruđa, da dobijete pristup najvećem trustu marketinških mozgova, a da sve to postignete uz najpovoljnije niske cijene. Iskoristite dobar glas, način vašeg odijevanja, vašu lokaciju, te ujedno stvorite kvalitetu koja je nužna za gerila marketing. Marketing gerila uključen je u milijardu mogućnosti na terenu i izvlačenjem koristi iz svake od njih. Nemojte predvidjeti ništa, jer postoji vjerojatnost porasta problema. Riješite ih, nastojte pronaći nove i svladati ih. Svladavanje problema temelj je uspješnoga gerila marketinga.
Najveća razlika između poduzetnika-pojedinca i velike korporacije je u stupnju razlike njihove fleksibilnosti, Što ide u prilog malog biznisa. Učinci promjene su na licu mjesta. Brza je u svojim temeljima i može djelovati na tržišne promjene, manevre konkurencije, nerazvijena područja usluga, gospodarsku stvarnost, nove medije...
Da biste uštedjeli novac u marketingu, vodite se prema kvaliteti, ekonomičnosti i brzini.

Djelujte odmah!
Također morate shvatiti da ćete izgubiti bitku ako ne napadate. Sve dok ne djelujete, vi javno ne postojite. Zato morate djelovati odmah, bez okolišanja i oklijevanja. Jedno od obilježja gerile je sklonost akciji. Kad čuje da se bliži borba, ona planira, predviđa, vizualizira i spoznaje pobjedu. Ona djeluje na način pobjednika, neprekidno napadajući kupca sa svih strana, uvijek svjesna Što se zbiva. Uvjerava, prisiljava, iskušava, iznuđuje, idealizira i naređuje kupcu da ispunjava vaše zapovjedi. Malo toga prepušta slučaju. Napadaji marketing gerile precizni su, lako se kontroliraju, jeftini su, a ujedno ulijevaju strah konkurenciji. Ne lansiraju se sva oruđa odjednom jer bi to značilo trošenje vremena, zbrku, nelagodu i skupoću. Takvo znanje može udvostručiti djelotvornost vašega marketinškog budžeta.

Naučite koristiti medije
Snaga medija iznimno je važna za gerila marketing, te samim izborom medija vi određujete koliko ćete biti učinkoviti za ciljano tržište. Prije nego izdvojite neku metodu kojom želite doći do određenih potrošača, imajte na umu:

• Nije potrebito svima sve poručiti, niti je to nužno.
• Ako nastojite sve ispričati svima, završit ćete sa svime nikome ili svakome ni s čim.
• Vaša marketinška poruka je «nešto».
• Vaša ciljana publika je «netko».
• Govoriti prave stvari krivim ljudima nije prihvatljivo za marketing gerilu.

Glavna je misao kombinirati pravu marketinšku poruku s pravim marketinškim medijem.

Neka se glas čuje
Predlažemo 10 jeftinih marketing startegija koje poduzeću mogu pomoći «da se glas čuje»:

  1. Web stranica poduzeća: funkcionira 24 sata na dan i jedan od najefikasnijih oblika da budete transparentni svojim kupcima
  2. Dizajnirajte informativnu ili zabavnu stranicu, newsletter, te pošaljite faxom vašim korisnicima
  3. Upečatljiva grafika i naljepnice na vašem vozilu koje uključuje web stranicu, ime tvrtke, telefon i slogan tvrtke
  4. «Keep in touch» marketing: pošaljite Božičnu čestitku ili razglednicu sa zahvalom vašim kupcima
  5. Pisanje članaka dobar je način privlačenja pažnje, stjecanja poštovanja i priznanja
  6. Stvaranje «mreže» vrlo je učinkovit način širenja priče o vašem poslu. Što više prisustvujte događanjima
  7. Otisak loga na vašem odjevnom predmetu također privlači pažnju
  8. Organizirajte party s nagradnim igrama jer svi vole besplatne poklone ili reklamne darove
  9. Sponzorirajte društvene ili gradske događaje te budite domaćin u svom poslovnom okruženju, poput dobrotvornih akcija ili gostovanja poznatih osoba
  10. Privlačenje novih kupaca možete ostvariti stimulacijama pri kupovini, bilo preko poklona, dodatnih popusta, besplatnih savjetovanja i sl.

Marketing gerila nije:

  • skupa
  • lagana
  • obična
  • isprazna
  • priučena u marketinškim agencijama
  • «knjiški» utemeljena
  • prepoznata od konkurencije

Gerilci stvaraju strategiju u 7 koraka:

  • Definiranje svrhe strategije
  • Kako postići nakanu - usredotočiti se na prednosti
  • Ciljano ili ciljana tržišta
  • Određivanje oruđa marketinga
  • Određivanje područja na tržištu
  • Vaš identitet
  • Razrada sredstava, projekcija dobiti

10 tajni marketing gerile:

  • obveza
  • investicija
  • dosljednost
  • povjerenje
  • strpljenje
  • izbor
  • slijed
  • prilagodljivost
  • iznenađenje
  • mjerenje

Helena Čarapić, BIZdirekt

Ponedjeljak, 20.12.2010.