Svake sezone COIN Zadar koristi između trideset i četrdeset digitalnih nomada. U Zadarskoj županiji žensko poduzetništvo u porastu. Uz zajmove HAMAG-BICRO-a na području Županije u manje od dvije godine otvoreno šezdeset i jedno novo radno mjesto.
Digitalnim nomadima Zadar postaje jedno od najatraktivnijih ljetnih odredišta na Sredozemlju. Potvrdila je to Slavica Kosović, voditeljica coworking prostora COIN Zadar u koji su već počeli pristizati strani gosti.
„COIN Zadar otvoren je početkom 2016. godine, a tijekom sezone koja traje od svibnja do listopada, prostor koristi između trideset i četrdeset stranaca. Oni tu ostaju od nekoliko dana pa do dva, tri mjeseca. Digitalni nomadi su profesionalci koji iskorištavaju sve prednosti tehnologije i rada na daljinu kako bi bili lokacijski neovisni, a prije svega trebaju dobru internetsku vezu kako bi mogli nesmetano obavljati svoj posao. Na ovaj način rade programeri, dizajneri, pisci, poslovni konzultanti i prevoditelji. Većina ovih poslova osigurava im ugodan životni stil i uživanje u destinaciji kada ne rade. Osim što coworking prostor koriste zbog brze i stabilne internetske veze te druge poslovne infrastrukture, bitan im je i osjećaj zajednice koji nalaze u našem prostoru“, kazala je Slavica Kosović. Zadar, kaže, trenutačno ima niz prednosti – od niskotarifnih letova zrakoplovnih tvrtki do suvremeno uređenih hostela s dodatnim sadržajima. Mladim profesionalcima odgovara i veličina grada, njegov noćni život i blizina plaža. Među prvima u COIN su ove godine stigli mladić i djevojka iz Venezuele koji rade za jednu irsku start-up tvrtku.
COIN ima 33 radne jedinice i ovo bi ljeto sve trebale biti zauzete. Trenutačno ih koristi 16 muškaraca i 11 žena. Najveći broj poduzetnika koji tamo razvijaju svoj posao, dolazi iz IT sektora. Poduzetnice pak vode turističke te marketinške agencije.
Žensko je poduzetništvo u Zadarskoj županiji u porastu, a mnoge se žene upravo u COIN-u educiraju kako pokrenuti vlastiti posao. Zato su mreža poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria i udruga Institut za razvoj ženskog poduzetništva Adria u njegovoj dvorani organizirale konferenciju Mogućnosti financiranja za poduzetnice.
„Prije nego što zakorače u poduzetništvo, žene se žele temeljito informirati. Ta njihova odlika pratit će ih i pri vođenju poduzeća. Njihove se tvrtke razvijaju sporije od onih muškaraca. To podrazumijeva manji rizik, ali i dugovječnost poslovanja. Poduzetništvo ide ruku pod ruku s cjeloživotnim obrazovanjem. Nekima će za to biti dovoljan internet, a neke će poduzetnice specifične informacije tražiti na specijaliziranim konferencijama poput današnje u Zadru. I u neformalnim prigodama širimo znanje. Poduzetnice prepoznaju da im umrežavanje otvara mnoga vrata. U COIN-u su mogle nešto naučiti i od digitalnih nomada. Znanje je najveći kapital. Zahvaljujući suvremenoj tehnologiji specifično se znanje može unovčiti s bilo koje adrese u svijetu. Digitalni nomadi predvodnici su jednog novog stila života koji dijeli vrijednosti s ženskim poduzetništvom. Osobni život i posao nisu jasno razdijeljeni i takav je odnos idealan za one kojima je osobno zadovoljstvo ispred visine novčanih prihoda“, kazala je Alma Saganić, predsjednica udruge Institut za razvoj ženskog poduzetništva i vodstva Adria.
Prednosti suvremene tehnologije promiče i Natalija Zastavnik Crnički, direktorica tvrtke Salonize. Istoimena aplikacija čiji je razvoj sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj, vlasnicima frizerskih i kozmetičkih salona, poliklinika i ordinacija omogućuje bolju organizaciju posla korištenjem oblaka.
Key Consulting poduzetnicama i ženama koje to žele postati, pojasnio je kako se natjecati za sredstva Europske unije, a Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) predstavila je ESIF mikro i male zajmove, izuzetno povoljne financijske instrumente namijenjene razvoju poslovanja mikro, malih i srednjih poduzetnika te poduzetnika početnika.
Od početka dodjele tih zajmova 1. listopada 2016. godine HAMAG-BICRO ih je u Zadarskoj županiji odobrio trideset i dva ukupne vrijednosti od gotovo 8.860.000 kuna. Time je otvoreno šezdeset i jedno novo radno mjesto.
Sve važniju ulogu ženskog poduzetništva na tržištu prepoznaju komercijalne banke i druge tvrtke. Među njima su Erste banka i Toyota.
„Svaki spol ima svoje osobitosti, pa tako i naši poduzetnički pothvati. Kako bi hrvatsko poduzetništvo raslo u cjelini, te se osobitosti moraju poštivati“, zaključila je Ivana Matić, osnivačica mreže Women in Adria.
Onom u Zadru zaključen je ciklus od deset istoimenih konferencija diljem zemlje. Iako su potvrdile različit interes za poduzetništvom u različitim dijelovima zemlje, otkrile su da sve više ljudi ne računa na posao dobiven preko Zavoda za zapošljavanje, nego su spremni svoju budućnost graditi sami - samozapošljavanjem.