Ideja zbog koje su mu se mnogi podsmjehivali, proizvodnja turističkih polupodmornica, lani je 34-godišnjem Mladenu Pehardu donijela gotovo 10 milijuna kuna prihoda i zaradu veću od milijun kuna. Osokoljen uspjehom, sada razvija još veće plovilo, za što je nedavno od države dobio 620 tisuća kuna bespovratnih sredstava.
Crvene polupodmornice Pehardove tvrtke Agena Marina iz Biograda na moru u zadnjih godinu, dvije postale su hit. Prisutne su u svakom većem turističkom mjestu od Umaga do Dubrovnika. Ukupno ih je Peharda do danas prodao 25, od čega su dvije otišle za kupca iz crnogorske Budve.
Nazvane su polupodmornice jer iako izgledaju kao podmornice, ne zaranjaju, već su putnici smješteni u podvodnoj kabini s velikim staklenim stijenama iz koje promatraju podvodni svijet.
Cijena jednog plovila iznosi 110 tisuća eura bez PDV-a, u što je uključena obuka skipera i prodajnog osoblja.
'Kad prodajemo brod, bitno nam je da on ide na lokaciju gdje će dobro raditi. Može se reći da donekle i biramo kupce. To nam je važno zbog naše reference i stvaranja kvalitetne priče. Jednim dijelom radimo na principu franšize, ali nakon prodaje broda on nam više ne donosi zaradu i njegov vlasnik samostalno vodi posao', objašnjava Peharda koji svoje polupodmornice reklamira pod motom 'Mi ne prodajemo brod, već biznis'.
Plan mu je u Hrvatskoj ukupno prodati 36 plovila, nakon čega bi se više okrenuo stranim tržištima. Već je imao upite iz egzotičnih krajeva poput Kariba i Sejšela, ali sad smatra kako mu je bolje da se, s obzirom na financijsku snagu i proizvodne kapacitete, usredotoči na Mediteran.
Prvenstveno za izvoz razvija i veću polupodmornicu koja će biti duga 17 metara kapaciteta 50 putnika. Manji model je sedam metara kraći i može primiti 14 putnika.
'Novi projekt u završnoj je fazi razrade. Plan je da početkom listopada krenemo raditi modele kalupa. Tim brodom smo intenzivno zaokupljeni zadnje dvije, tri godine. Dok će izvana izgledati jednako kao i manji model, unutra će biti mnogo luksuzniji', kaže Peharda.
Iako je gotovo ni iz čega, samo s 'ludom' idejom u glavi, uspio izgraditi uspješnu poslovnu priču, Peharda još uvijek teško dolazi do bankarskih kredita. Četiri broda napravio je uz pomoć novca HBOR-a, a dobro će mu, kaže, doći i 620.000 kuna bespovratnih sredstava Ministarstva poduzetništva za razvoj većeg broda.
Njegova tvrtka Agena Marina trenutačno s kooperantima zapošljava oko 50 ljudi, a kupci njegovih podmornica zaposlili su još oko 100 radnika. Kao samouki brodograditelj, još 2005. porinuo je svoju prvu turističku polupodmornicu, a danas ima serijsku proizvodnju u industrijskoj zoni Podi u Šibeniku.
TURISTIČKE PODMORNICE - Ludom idejom do prvog milijuna